Posts

Showing posts from July, 2016

Totally relatable. 😞

Image

The Queen's Revival

There's a girl in a city, wandering alone with her tiny high heels. She loves herself more than a Gucci.  She treats herself with highest dignity. 
There's a timid girl whom you just knew.  To her you're just a curious guy.  She treats you like she already knew.  That you were the type she had always admire. 
More days passed as the clock ticks.  More time spent as fast as a flick.  To you she's just a small matter like a bloody tick.  But she's able to suck your blood till you no longer thick. 
What matters most is how she's treated.  Once threatened with love, she'll never defeated.  She accept the fate that she's being cheated.  But She's blessed with strength for being kind-hearted. 
Oh mighty soul of a tiny girl.  Who Wanders alone with a motivation.  In high heels she runs her own world.  To keep improving herself, to be an inspiration. 
As you know her more you'll be bored.  She's ugly as fuck but she never cares.  The longer the time, everything might s…

Oh Please Brain, Overrule My Damn Stupid Heart.

Have you eat with your tears drooling into your plate? 
Have you ever been trying so hard to stop that tears you've never being the cause of it?  Have you ever moving on life without leaving your pillow wet before your eyes shut to sleep? 
No? Anya? 
Sometimes being strong is not enough.  Gosh some people are too good at sprinkling salts on active wound.  At all times, being listened to is the best therapy one can get. Listen, don't judge. 
Your appearance is to be noticed.  Your personality is meant to be appreciated and understood.  Your strength is to be maintained and your weakest spot must be hidden somewhere not a breathing person knows. 
Told you. I write best when I'm broken enought to write. If it was just a drop or two, the writing won't work.  Maybe it needs like an ocean of tears where there's pool inside the eyelids. When they no longer can hold them, the pool broke into streaming waters across the blushed cheeks.  The lungs expand bigger when you're crying. Y…

Story of Me and Apek Warfarin. [Gua Tak Lupa Lu Uncle!]

| Sehari sangkutan MTAC Warfarin | 
Seorang pakcik Cina datang bertemu pegawai farmasi. Temu bual berjalan seperti kebiasaannya. Aku berdiri di tepi, observe. Setiap pertanyaan pegawai, aku take note. 
PF: pakcik ada tanda-tanda pendarahan tak? Gosok gigi berdarah ke, najis gelap hitam hitam ke, atau lebam-lebam?  PC: gua tarak berdarah punya. Gua gosok gigi pun tak darah. Musti loh.  Pegawai kurang mengerti tutur katanya yang sedikit tenggelam. Aku pun sukar fahami pada mulanya. Lama aku interpret.  PF: betul tak berdarah bila gosok gigi?  PC: ya lah. Sini tengok gua gosok macam mana. (Sambil tolak keluar gigi palsunya dengan lidah)  Aku: (luruh jantung aku. Haha) sengih aku - mudah terhibur. 
Temu bual bersambung lagi. Tentang dos Warfarin yang pernah missed, pemakanan sayur hijau, warna pil apa, makan bila dan hari apa. Semua. 
PF: pakcik ada rasa pening-pening, mual rasa nak muntah atau sesak nafas tak?  PC: Alhamdulillah tak. Gua rasa okay ja ma. Alhamdulillah.  Pegawai dengan aku dah panda…

Cliché!

Jika malam ini kita tidur dalam keadaan berdukacita, semat dalam dada yang esok mungkin bahagia.

Jika malam ini kita diruntun rasa kecewa, ingat dalam jiwa bahawa setiap takdirnya tiada yang sia-sia. 
Orang senang berkata tanpa dia merasa.  Lidah mudah menikam tanpa sedar tikaman itu terlalu dalam. Langsung tersemat hingga terganggu amygdala nya. Terusik emosinya.   Aku ingat! 
Bila kita merasa terlalu hilang, terlalu jauh tanpa arah, doa lah.  Cuma doa yang mampu membantu.  Ingatlah Dia, cuma Dia yang akan tumpu.  Seandainya malas merayu, atas rahmatnya juga perjalanan kita diteruskan.  Jadi jangan berlagak dengan Tuhan! 
Doa. Dia dengaq.  Doa, meskipun Dia sudah tahu.  Doa, walau kali ke seribu. 
Peringatan cliché , tapi hang yang tak ingat-ingat.  "Hang" tu sapa? 
Bila aku tunjuk hang tu, maksudnya hang la. Yang lagi empat jari tu menghala kat aku jugak. Aku aku aku dan aku. 
*hang sabaq sat*